W dzisiejszym odcinku zastanawiam się po co w ogóle potrzbne są funkcje sztabowe w firmach. Do refleksji skłoniły mnie obserwacje, które niemal na codzień mimowolnie “poczyniam”. Dziś rzadko można spotkać dział w organizacji, który prawdziwie rozumie swoją w niej rolę. A działy wsparcia mają rolę szczególną. Jest nią wspieranie, relacja klient-serwis, w której stają się naturalnie serwisem dla innych działów. Powszechne są natomiast tak zwane “zamki”, enklawy, w których ich członkowie realizują “swoje interesy” nie zwracając uwagi na to, czy są spójne z interesem całej firmy.

Co można na to poradzić? Czy da się jeszcze i czy w ogóle jest sens to naprawiać? A może nadchodzi zmierzch działów wsparcia i ich rolę przejmą multidyscyplinarne zespoły?

Zapraszam do słuchania 

wejdź i polub mnie
Facebook
Facebook
TWITTER
Visit Us
LINKEDIN

2 komentarze

    1. Cieszę się, że zainteresował Cię ten temat. Zespoły w pełni samowystarczalne i decydujące o sobie to jeden z kluczowych elementów organizacji turkusowych. Zapraszam do czytania/słuchania reszty materiału na moim blogu.

      pozdrawiam

      Przemek Karczewski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *