Dziś, jak nigdy przedtem każdy z nas może robić biznes i osiągnąć sukces. Dostęp do wiedzy i kapitału jest stosunkowo prosty. Liczy się pomysł, determinacja i łut szczęścia. Potwierdzają to przykłady takich światowych firm jak Facebook, Airbnb, Spotify, a na naszym rodzimym podwórku Brand24 czy Booksy.

Lecz poza tym wszystkim o sukcesie, szczególnie w długiej perspektywie decyduje coś jeszcze. Tym czymś jest kultura organizacyjna mozolnie budowana przez ludzi i dla ludzi. To właśnie firmy, które poza świetnym produktem mają jeszcze świetną, prawdziwą i budowaną oddolnie kulturę opartą na wspólnych wartościach, mają największe szanse na długotrwały, zrównoważony rozwój.

Jedną z takich firm jest ZAPPOS, sklep internetowy z obuwiem, który w 10 lat osiągnął 1 mld dolarów ze sprzedaży swoich produktów. Jej założyciel, Tony Hsieh twierdzi,  że firma osiągnęła to dzięki temu, że realizowała w praktyce swoją misję, aby dawać innym szczęście. Ta maksyma ma zastosowanie nie tylko wobec klientów czy dostawców, lecz także, a może przede wszystkim w stosunku do swoich pracowników.

O tym, na czym polega fenomen Zappos przeczytasz w książce “Dawaj innym szczęście” napisanej przez założyciela i Dyrektora Generalnego Zappos Tony’ego Hsieh.

Zapraszam do wysłuchania mojej recenzji tej książki.

wejdź i polub mnie
Facebook
Facebook
TWITTER
Visit Us
LINKEDIN

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *